Afholdt d. 10. maj 2023
Tilstede: Charlotte, Line, Christian, Caroline & Annette.
Afbud: Anne, Camilla og Anne Pedersen
Drift og staldpersonale:
Elevskolen:
Økonomi:
Evt.:
Næste bestyrelsesmøde: mandag d.12. juni, kl.16.30
Afholdt: 26. april 2023
Tilstede: Anne Petersen, Anne Pind, Georg, Christian, Charlotte (telefonisk) og Line
Afbud: Caroline og Annette
Det bliver et kort møde, da der er to afbud og Charlotte ikke er fysisk til stede til mødet, samt manglende oversigt fra klubmodul, pga. tekniske fejl.
Drift og staldpersonale:
Økonomi:
Elevskolen:
Andet:
Nyt bestyrelsesmøde: D. 10. maj 2023, kl. 17.
/Bestyrelsen
Dato: 29. marts 2023
Sted: Cafeteriet
Deltagere: Christian, Caroline, Anne, Anette, Line og Charlotte
Konstituering og fordeling af arbejdsopgaver:
Bestyrelsen konstituerede sig sådan:
Formand: Charlotte
Næstformand: Anne
Kasserer: Christian
Sekretær: Anette
Bestyrelsesmedlem: Caroline
Bestyrelsesmedlem: Line
Fordeling af arbejdsopgaver: Se under funktionsbeskrivelse
Opfølgning på ”to do ting” fra sidste bestyrelsesmøde:
Ingen punkter
Økonomi / budgetopfølgning:
Punktet blev kun drøftet kort. Vi kan dog allerede nu se af saldobalancen for de første to måneder, at det formentlig bliver nødvendigt med prisreguleringer. Elprisen er heldigvis på vej ned, men foderudgifterne er stadig høje. Aros arbejder videre med gennemgang af boligerne.
Kommunikation:
Line fortalte om sine ideer til forbedring af hjemmeside og kommunikation via sociale medier. Hun vil arbejde videre i samarbejde med webmaster (Lone L.)
Ridebaner:
Ingen punkter
Personale:
Ingen punkter
Rideskolen:
Der er solgt to elevheste, og 2 x Nanna er i gang med at vurdere, om vi skal sælge flere.
Caroline og Anne fortalte om planer om at ændre reglerne for skabe. Bestyrelsen besluttede, at betaling for skabsleje for fremtiden skal indgå som en integreret del af betaling for part, da alle parter alligevel ønsker et skab. Det vil kun være muligt at leje ét skab pr. part.
Skabene vil for fremtiden også blive knyttet sammen med et boksnummer, sådan at skabet så vidt muligt er lige over for den pågældende boks. Dette for at forhindre unødig trafik på staldgangen.
Caroline orienterede om planer for sommerens ridelejr. 2 x Nanna har mange gode ideer til, hvordan lejren kan foregå, bl.a. med ekskursion til stutteri eller lignende i stedet for Djurs Sommerland.
Resten af punkterne gennemgås blot af bestyrelsen
Der var intet til disse punkter.
Privat undervisning:
Ingen punkter
Certificering:
Ingen punkter
Sikkerhed:
Ingen punkter
Nyt fra distriktet – DRF:
Ingen punkter
Udvalg:
Ingen punkter
Markedsføring - PR:
Ingen punkter
Sponsorer - ekstra indtægter – sponsorpriser:
Ingen punkter
Eventuelt:
Ingen punkter
/ Bestyrelsen
Bestyrelsen indkalder hermed alle medlemmer af Skåde Rideklub til generalforsamling.
Dato: Onsdag den 8. marts 2023 kl. 19.00
Sted: Skåde Rideklubs cafeteria/rytterstue.
Udsendt: Torsdag den 9. februar 2023
Dagsorden:
Valg af dirigent
Bestyrelsen foreslog Henrik Rune, som blev valgt
Formandens beretning:
Tumultarisk år pga. krig, prisstigninger m.m. som påvirker os alle - også Skåde Rideklub.
Der har heldigvis også været mange positive aktiviteter
Pony-juniorudvalget fik ekstra ros for at være primus motor i mange af aktiviteterne.
Det er vigtigt, at der er stor tilslutning, når der er tale om foreningsliv
Kronborg vakte bomvognen til live igen
Jens fylder automaten til glæde for alle medlemmer, som gerne vil have en kop kaffe og slik.
Gitte Straadt ordner blomster
Alle dem, der fjerner klatter ned ad vejen
Camilla har sørget for mange sponsoraftaler, ikke mindst aftalen med Rema 1000, som gør, at alle indkøb i cafeteriaet går direkte i klubbens kasse.
Salling-gruppen, som har givet 400.000 kr. til en ny ridebane
Aarhus Kommune har givet foreløbigt tilsagn om 900.000
Aros Fonden har doneret 250.000 kr.
Vi skal finde yderligere 350.000 kr.
Vi endte i sommers i en shitstorm på SOME vedrørende galophesten. Der blev afholdt medlemsmøde, og bestyrelsen har analyseret forløbet og indført retningslinjer for, hvad man gør i en lignende situation.
Lang tid er gået med at finde en ny rideskoleleder. Rideskolen er en vigtig del af klubben, hvor nye ryttere møder livet med heste for første gang. Rideskolen gør også, at vi har mulighed for at søge tilskud fra fonde m.v.
Pony-junior-udvalget, Lone, Anne Pind og Caroline drev på frivillig basis rideskolen, indtil vi fandt de rette kandidater. I vores iver efter at skabe nye resultater blev der nok lavet ændringer lidt for hurtigt.
Der er nu kommet stabilitet i undervisningen, vi får en masse positiv respons, og der er nu grundlag for yderligere udvikling.
Laban er sat til salg.
Nanna tilbyder også eneundervisning, gruppeundervisning og ridning af privatheste.
Georg og Isabella kører den daglige drift, og der er indført mandagsmøder hvor hele personaleteamet mødes, hvor forskelligt kan drøftes.
Vildtskovsprojektet i Hørret Skov er nedlagt for nu.
Takker for en god tid i bestyrelsen, det er ikke et farvel men et på gensyn.
Beretningen blev godkendt
Kassererens beretning:
Vi er ikke så stolte af regnskabet i år som vi plejer at være, da klubben har haft mange udfordringer på stigende omkostninger.
Store prisstigninger på halm og wrap
Lønninger faldet en lille smule
EDB-udgifter til økonomisystem og lønsystem
El og varme er steget voldsomt
El: 193.000 mod 107.000 året forinden
Olie og vand er ikke steget
Anden gæld på 278.000 kr. består især i form af deposita for bokse og folde
Sponsorindtægt sidste år: støtte i forbindelse med corona
Rengøringsudgifterne er tredoblet, hvilket skyldes at der nu købes papirhåndklæder. Der er nu et stort lager, så udgifterne må blive lavere i 2023. I forbindelse med corona har der været ændret praksis, så der nu af hygiejnehensyn bruges engangshåndklæder.
Falck-abonnement: redningsservice, skumslukkere, afdækning i tilfælde af bygningsskade
Reparation og vedligeholdelse vedrører eksplicit materiellet
Olie vil for fremtiden alene vedrøre maskinerne. Historisk har vi ikke opdelt olie på maskiner og opvarmning.
Susanne: Regnskabet er ekstremt detaljeret, og man kunne vælge i stedet for at bruge den almindelige skabelon til eksterne årsregnskaber.
Et yderligere specificeret regnskab kunne måske medføre, at medlemmernes ideer til forbedringer bedre kunne udnyttes.
Christian: Et mere detaljeret regnskab vil være at skyde gråspurve med kanoner. I stedet henvises til den meget detaljeret kontoplan der gennemgås af bestyrelsen på månedlig basis.
Susanne: Bestyrelsen får nu til hvert møde en detaljeret kontoplan for at følge op på økonomien og hurtigt kunne sætte ind, hvis en særlig udgiftspost begynder at stige voldsomt.
Regnskabet blev godkendt
Henrik bemærkede, at resultatet er udmærket set i forhold til de udfordringer, der har været.
Behandling af indkomne forslag
Der er ikke kommet nogen forslag
Uddeling af præmier til vindere af ranglisterne
Helle uddelte præmier til ranglistevinderne:
Louise Bagger: spring hest
Maja: spring pony
Mette M.: hest dressur
Christina Elgaard: pony dressur
Der blev uddelt pokaler til eje, doneret af Helle Elgaard
Valg af bestyrelsesmedlemmer:
Bestyrelsen består af:
og Camilla Dybdahl (valgt som suppleant)
Udtrådt i årets løb: Anette Frølund
Følgende er på valg:
- Louise Bagger (modtager ikke genvalg)
- Lone Linnebjerg (modtager ikke genvalg)
- Caroline Housager - fortsætter
Line Kriegbaum Andersen – har været medlem i tre år og har haft part på elevhest i næsten hele perioden. Har nu part på Amadeus.
Anette Frølund meldte sig som bestyrelsesmedlem
Eventuelt Dorthe Høgh? Er p.t. på vej til Indien – vi spørger når hun kommer hjem.
Christian: Vi har brug for bestyrelsesmedlemmer der er med til at løse den kommende opgave med at holde rideklubben kørende, særligt med de stigende udgifter.
Det har været en udfordring at finde kandidater til formandsposten.
Louise: Der har tidligere været en kultur med, at medlemmerne kom til formanden med spørgsmål og ting, man er utilfreds med på staldgangen. Det er ikke meningen, for bestyrelsen arbejder ikke med den daglige drift, på dagsbasis. Har man feedback vedr. daglig drift er det personalet der skal kontaktes. Hvis man har yderligere / anden feedback eller ideer – så kan man skrive til bestyrelsesmailen, som gennemgås minutiøst en gang om måneden på bestyrelsesmødet. Det er vigtigt at dette overholdes – så det at være formand ikke bliver valgt fra pga. for stor en arbejdsbyrde. Det skulle jo gerne være sådan at man kan komme i stalden og passe sin hest og hygge sig som medlem – også selvom man er frivillig i bestyrelsen.
Valg af suppleanter til bestyrelsen:
Camilla fortsætter som suppleant
Der meldte sig ikke yderligere suppleanter
Valg af udvalgsformænd:
Aktivitetsudvalg
Mette Thomsen, Belinda og Gitte Straadt og Linda
Festudvalg
Mette M.
Hjælperfest om sommeren?
Sports-/stævneudvalg
Anette Frølund, Camilla, Melanie og Louise Bagger
Der mangler frivillige hjælpere, så folk må gerne melde sig
Elevrytterne vil gerne hjælpe, men mangler lidt vejledning til, hvad de kan hjælpe med
Der er kommet en ny foreningshjælper-app, som eventuelt kan bruges for fremtiden. ”Minforening”
Juniorudvalg
Genvalg til samtlige. Lone L. har stået som kontaktperson og vil gerne fortsætte
Materialeudvalg
Kronborg og Georg
Cafeterieudvalg
Caroline. Linda er udtrådt.
Automatudvalg
Jens fortsætter
Sponsorudvalg
Vakant. Bestyrelsen.
Hjemmesideudvalg
Lone L. og Line
Hjemmesiden mangler stadig finpusning.
Valg af 2 revisorer
Louise Alstrup og Jane Børgesen
Har hidtil skrevet under på lokaleregnskabet. Det er uklart, hvad de skal skrive under på næste år, da Aarhus Kommune laver ændringer i måden, lokaletilskuddet beregnes på.
Ridefonden AROS- Orientering om tiltag, nye ideer og planer:
Nyt medlem: Peter Straadt
Fonden har forskellige tiltag for at udvikle klubben og sørge for, at den også i fremtiden vil være attraktiv
I gang med at lave en femårsplan for hele stedet. Vil meget gerne renovere cafeteriet, så det bliver gennemgribende. Belægning på trailerparkeringspladsen og måske på pladsen bag stalden, hvor wrap og hø bliver opbevaret.
Der er valg til Aros hvert andet år. Man kan ikke sidde i bestyrelsen for både Aros og rideklubben.
Fastsættelse af kontingent
Kontingentet reguleres ikke.
Eventuelt:
Maja: Hjælperne mødes til rundstykker om morgenen og bespisning i løbet af dagen.
Ny hjælper app ’Min forening’.
Kronborg stod for at arrangere pizza-spisning i forbindelse med springstævne.
Måske kan nogen stille en gryderet til rådighed for personalet? Til de seneste stævner har der været gratis bespisning til hjælperne.
Mette M.: Hvis man kan skabe en fællesskabsfølelse fx ved fælles morgenmad, vil det være rigtig godt.
Isabella: Mange klager over parkeringsforhold – der er ikke plads til ret mange. Til vinterstævnet var der glat, og mange var sure. På den måde får vi ikke positiv omtale ude i klubberne. Klubmedlemmerne er nødt til at deltage som frivillige, for hvis der ikke er hjælpere nok fx på banen til springstævner, får vi også et dårligt rygte i de andre klubberne.
Louise: Vi har alle sammen et ansvar for positiv kommunikation. Vi har kapacitetsbegrænsninger fx i forhold til Vilhelmsborg, så der er naturlige begrænsninger på antallet af starter, især i vinterhalvåret. Vi skal huske at byde vores gæster velkomne med et smil.
Vedrørende fællesskabsarrangementer så husk at Alle medlemmer har mulighed for at invitere til fx pizzaaftner og måske få pizzaer sponsoreret mod reklame. Der er frit slag for alle positive tiltag og initiativer. Det skal bare cleares med aktivitetsudvalget, så der ikke er dobbeltbookninger på cafeteriaet eller banerne etc.
Vi kan muligvis skaffe flere frivillige hjælpere ved at kommunikere bedre på SoMe?
Mette M.: Godt opslag fra Instagram.
Maja: Målgruppen er de unge, som skal starte til ridning, så måske skal vi bruge TikTok? Opfordring til pony-junior-udvalget.
Bestyrelsesmøde aftalt til 29. marts 2023 kl. 16.30
Tak alle sammen for en positiv og konstruktiv aften.
Sted: Cafeteriet
Deltagere: Christian, Lone, Charlotte, Caroline, Anne, Louise
Afbud: Camilla
Information fra daglig leder:
Opfølgning på ”to do ting” fra sidste bestyrelsesmøde:
Ingen punkter
Økonomi / budgetopfølgning
Gennemgang af Saldobalance –
Vedr økonomi / udstikkere:
Generalforsamling:
Kommunikation:
Indkomne henvendelser:
Ridebaner:
Rideskolen:
It:
Privat undervisning:
Certificering:
Sikkerhed:
Nyt fra distriktet - DRF:
Udvalg:
Markedsføring - PR:
Aktiviteter – kurser - udvalg mm.:
Sponsorer - ekstra indtægter – sponsorpriser:
Eventuelt:
Tak for henvendelser og et godt møde.
/ Bestyrelsen
Sted: Cafeteriet
Deltagere: Anne Pind, Lone, Charlotte, Louise, Christian, Georg
Afbud: Camilla, Caroline
Information fra daglig leder:
Økonomi / budgetopfølgning:
Indkomne henvendelser:
Longering:
Ridebaner:
Personale:
Rideskolen:
Hjemmeside:
Privat undervisning:
Aktiviteter – kurser - udvalg mm.:
Indkaldelse til generalforsamling 8. marts 2023 – lavet og sendes ud.
Dato for generalforsamling: 8. marts kl.19
Dato næste bestyrelsesmøde: 28. feb kl. 17
Tak for henvendelser og et godt møde.
Bestyrelsen
Sted: Cafeteriet
Deltagere: Christian, Georg, Anne, Louise, Caroline og Charlotte
Afbud: Camilla og Lone
Information fra daglig leder:
Økonomi / budgetopfølgning:
Gennemgang af saldobalance.
Charlotte undersøger om vi kan spare det væk eller noget af det.
Personale:
Kommunikation:
Ridebaner:
Rideskolen:
Nyt IT system?
Hjemmeside:
Vi er gået fra 123 over til one.com med vores hjemmeside – det giver PT lidt problemer ifm udseendet af vores hjemmeside – Lone er på sagen.
Privat undervisning:
Aktiviteter – kurser - udvalg mm.:
Stævneudvalg:
Der afholdes kun stævner hvor X antal voksne har taget ansvar for eventet. Se. Facebookopslag fra stævneudvalget.
Sponsorer - ekstra indtægter – sponsorpriser:
Eventuelt:
Dato for generalforsamling: 8. marts kl.19
Dato næste bestyrelsesmøde: 7. feb kl 17. i cafeteriet.
RIGTIG GODT NYTÅR TIL JER ALLE!!
Dato: 6. april 2022
Sted: Cafeteriet.
Deltagere: Lone Linnebjerg, Anne Pind, Christian Markussen, Charlotte Børresen, Louise Bagger.
Afbud: Anette Frølund, Camilla Dybdal (Supp), Caroline Rasmussen (Supp)
Information fra daglig leder
Tomme bokse:
Der er p.t. flere tomme bokse. Bestyrelsen vil forsøge at avertere på Facebook m.v. for at få nye opstaldere ind.
Ridehusbundene skal desuden fyldes op i år. Det er dog ikke kritisk endnu.
Alle græsfoldene er lejet ud, og alle, der har ønsket græsfold, har fået det.
Økonomi / budgetopfølgning
Økonomien er tilfredsstillende efter omstændighederne. Der er dog et underskud på 118.000 kr., hvor der var budgetteret med 90.000 kr. En del skyldes, at aconto-raterne for vand er steget som følge af det meget store vandforbrug pga. ledningsbrud sidste år. Det undersøges, om forsikringen evt. dækker det ekstra forbrug.
Forbrug af el er steget voldsomt, og der er ikke kun tale om prisstigninger. Der er brugt 10 – 15% mere end sidste år. Der springer umiddelbart ikke et ændret forbrugsmønster i øjnene, bortset fra at solariet nu er i brug igen. Vi tjekker med Elisabeth, hvor mange penge der er kommet ind i betaling for brugen. Vandvarmeren i vandspiltovet er dyr i drift, så en mulighed kan være, at der skal indføres særskilt betaling for brug af varmt vand, fx via en app. Udgifter til stald og ridehus er de samme som sidste år.
Foder:
Der må forventes en stigning på 10 – 20% allerede nu.
Prisen på halm forventes at blive tredoblet. Andre former for strøelse er dog steget mindst lige så meget.
Ridebaner
Bestyrelsen er i gang med at ansøge Salling-fonden om tilskud til en ny springbane.
Personale
Det er svært at skaffe personale ikke mindst til weekendvagterne. P.t. er der i løbet af ugen 16 udækkede timer.
Rideskolen
Der har været udfordringer med aflysninger ifm. med Rebeccas tilskadekomst.
Vi arbejder på, sammen med den daglige ledelse at finde flere afløsere, og skabe en bedre struktur så vi kan sikre mere stabilitet og minimere aflysninger. Vi har et stort ønske om at løfte niveauet på rideskolen efter en tid med Corona nedlukninger osv. Alle der vil bidrage til dette, ved at hjælpe til og evt melde sig som afløser, er meget velkomne.
Vi skal stræbe efter gerne at have 7 på hvert hold, så økonomien hænger bedre sammen, og vi derved har mere at arbejde med ift. hestemateriale og undervisning.
Nyt fra distriktet – DRF
Lone og Charlotte har været til repræsentantskabsmøde i DRF. Der var et par workshops, der var interessante, bl.a. om den fortsatte adgang for ryttere til naturen. I forbindelse med naturnationalparker og andre områder, hvor der hegnes ind for at udsætte kvæg eller ’vild’heste, står rytterne og andre brugere af naturen til at miste store områder. Mange vil ikke ønske at gå ind i indhegninger til kvæg eller heste, og til hest vil det ofte være decideret farligt.
Aktiviteter – kurser - udvalg mm.
Mette T. sørger for at sende opdateringer af kalenderen til Lone, som så opdaterer kalenderen på hjemmesiden.
Arbejdsweekend:
Der planlægges en arbejdsdag søndag den 24. april, sådan at der kan se pænt ud til springstævnet weekenden efter.
Wifi:
Der skal købes to routere, sådan at vi
kan komme til at få glæde af den sponsorerede fibernetforbindelse. Jens Striib har tilbudt at få lagt fibernet ind i dommerburet på den store dresssurbane for 1000 kr. Bestyrelsen vil formentlig takke ja til tilbuddet.
Eventuelt
Vandspiltov:
Det er afløbet fra toilettet i privatstalden, der får afløbet til at stoppe. Det vil være en stor hjælp, hvis Georg får besked, så snart afløbet i vandspiltovet bliver lidt trægt. Så vil han bestille kloakfirmaet med det samme. De kan som regel komme i løbet af 1 – 2 dage.
Problemet kan på længere sigt måske afhjælpes ved, at toilettet udskiftes med en model med større skyl. Alle brugere af toilettet opfordres til altid at bruge det største skyl.
OBS!!!
Vi vil gerne opfordre til at alle læser den opgavebeskrivelse, der ligger på hjemmesiden
for bestyrelsen. Hvis nogen har information, forslag eller feedback til bestyrelsen, så henvend jer til den rette vedkommende, så alt ikke går til formanden. Vi arbejder på at vi har en bred bestyrelse der løfter i flok
– og det har vi brug for hjælp til. Så husk at henvende jer gennem de rette kanaler og til rette vedkommende – alle sager tages seriøst og bliver behandlet på efterfølgende bestyrelsesmødet.
Næste bestyrelsesmøde finder sted tirsdag d. 17. maj, kl. 17:00 i cafeteriet.
Dato: 3. marts 2022
Sted: Cafeteriet.
Deltagere: Lone Linnebjerg, Anne Pind, Christian Markussen, Charlotte Børresen, Anette Frølund, Louise Bagger, Caroline Rasmussen (Supp).
Afbud: Camilla Dybdal (Supp)
Da Mette Thomsen er trådt tilbage som formand, skal vi have fundet en ny til at varetage denne post.
Der er ingen der melder sig frivilligt, og det er umiddelbart ikke så lige til at finde en, der har mod på det.
Vi beslutter at forsøge at lave om i arbejdsfordelingen – således at opgaverne spredes mere bredt ud i bestyrelsen.
Lone Linnebjerg indvilger i at give det et forsøg i en 6 måneders periode under forudsætning af, at der er fuld opbakning og hjælp at hente hos resten af bestyrelsen. Der er fuld enighed om dette og fuld opbakning til Lone – som vi er sikre på bliver en god formand for klubben.
Stort tak til Lone Linnebjerg som derved er ny formand i Skåde Rideklub.
Christian Markussen genvælges som kasserer.
Der er enighed om at det er en vigtig post for klubben, hvor vi skal sikre kontinuitet og stabilitet, for at sikre den gode økonomi som klubben heldigvis har haft igennem en længere årrække. Alle indkøb skal godkendes af Christian. Derudover hjælper Christian også formanden i forbindelse med personalesager.
Funktions- og ansvarsbeskrivelsen gennemgås, opdateres og tilpasses, således at vi får en effektiv og konstruktiv sammensætning af opgaver og at opgaverne bredes ud således at vi løfter i flok.
Takker for et super godt møde.
Næste bestyrelsesmøde er sat til 6.april 2022 kl. 17.00.
Referent Louise Bagger
Dato: 23. februar 2022
Sted: Cafeteriaet
Deltagere: Mette Thomsen, Anne Pind, Christian Markussen, Annette Frølund (referent), Georg og Lone Linnebjerg
Afbud: Louise Bagger
1. Information fra daglig leder
Belægning pr. 1. marts: 3 ledige bokse i den store stald.
Værelserne i personalehuset er alle udlejet.
Der mangles 8-16 personaletimer pr. uge i arbejdskraft - primært til hø/weekendvagter.
Georg er OBS på nedvask af staldene til sommer. Der er indhentet tilbud og dette vil muligvis ske i uge 27.
Der arbejdes på, at strømmen til nogle af jordfoldene bliver udskiftet. Det drejer sig om 4 ud af 12 folde.
2. Opfølgning af to-do-ting fra sidste møde
Intet nyt.
3. Økonomi
Årsregnskabet viser et lille overskud på ca. 22.000 kr.
Prisstigninger:
Vi adviserende, at der ville ske prisstigninger. Desværre blev der i denne sammenhæng brugt ordet "mindre". Dette beklager bestyrelsen, da der procentvis er sket større stigninger nogle steder end andre. Stigningerne er vurderet individuelt.
4. Ridebaner
Der er indhentet tilbud på opfyldning af ridebanerne.
Vi skal alle være obs på, at samle klatter op, da der desværre fortsat opleves at der ligger nogle glemt.
5. Personale
Mie, rideskolelederen, kommer ikke tilbage efter endt barsel.
Rebecca vil indtræde i denne stilling pr. 1. marts 2022.
6. Rideskolen
Rebecca har desværre været udsat for et fald på en hest, og er pt. sygemeldt. Derfor mangles der undervisere indtil hun bliver raskmeldt igen.
Bestyrelsen prøver så vidt muligt, at finde afløsere til de enkelte elevhold.
7. Privat undervisning
Intet nyt.
8. Certificering
Intet nyt.
9. Indkomne forslag
Vedr. generalforsamling d. 2. marts 2022, er der ikke kommet nogle indkomne forslag.
10. Sikkerhed
Intet nyt.
11. Nyt fra distriktet
Der er distriktsrådsmøde på Vilhelmsborg tirsdag d. 1. marts - Mette og Lone deltager.
12. Udvalg
Vi har fået tildelt 3 springstævner og 1 dressurstævne i 2022.
Mette og Christian har været til møde med Århus kommune og kommunens andre 8 rideklubber på Skaarupgaard d. 22. februar.
13. Markedsføring – PR
Intet nyt.
14. Aktiviteter
Intet nyt.
15. Sponsorer
Intet nyt.
HUSK!!!
Generalforsamling onsdag d. 2. marts 2022, kl. 19.00 i Rytterstuen.
Vi glæder os til at se så mange som muligt.
Dato: 11. januar 2022
Sted: Cafeteriaet
Deltagere: Mette Thomsen, Christian Markussen, Louise Bagger (referant), anette Frølund, Georg og Lone Linnebjerg
Afbud: Merete Clausen og Anne Pind
Information fra daglig leder
Belægning pr. 1.feb: 1 ledig boks
2 ledige folde fra forår.
Vagtplan - julen ok, Jan og feb - nogenlunde. Thula stopper om lørdagen. Vil gerne vende tilbage efter rejse.
Der er lagt fibernet ind i cafeteria og dommertårn.
Varmen i rytterstuen bøvler. Georg bestiller rep.
Elevhestene registreres osv - Georg er på sagen.
Indendørs ridehusbunde tjekkes.
Økonomi
- 2021 ser ud til at blive rundt 0 med et lille overskud
- 2022
Lone vil gerne gennemgå alle kontrakter og bilag – de er selvfølgelig fuldt tilgængelige – Christian sætter Lone i kontakt med Elisabeth – som kan stille det ønskede materiale til rådighed.
Lone undersøger regelsæt vedr. lønnet foreningsarbejde.
Generalforsamling
Christian indkalder 2.marts. Christian og Mette er på valg. Mette modtager ikke genvalg. Christian overvejer.
Info fra dristriktet
27 Jan - alle rideklubber mødes på skaarupgaard - samarbejde på tværs - ønske fra kommunen. Vidensdeling.
Der er møde i distriktsrådet på VB 1.marts Mette og Lone deltager.
Sikkerhed
OBS: På grund af sikkerhedshensyn er det forbudt at færdes på stedet med ørepropper - så man ikke kan høre andre mennesker tale/advare.
Der ligger et sikkerhedskursus man kan tage på DRFs hjemmeside.
Sponsorer/ansøgninger
Arbejdet starter nu her.
Vedr. vildtskov
Status er at der arbejdes videre på den oprindelige plan i Moesgaard skovene MEN uden hegninger. Vedr. Hørret Skov så er der et ønske om en grøn kile fra Hørret skov til Vilhelmsborg – det kræver dog opkøb af jord – hvilket derfor er et langsigtet projekt – og heri lader det på nuværende tidspunkt til at man i den forbindelse vil indtænke ridestier i planen. Vi følger den løbende dialog vedr. skovene.
Vedr. Klubtøj
Hvis der er nogen der ønsker at købe klubtøj kan man henvende sig tillouise@stm-sport.dk